Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geschreven.

Nu is het zo dat wanneer je iets in een blog wilt schrijven er natuurlijk ook wat inspiratie moet zijn. Nu dat is er genoeg, maar soms is het beter te zwijgen dan te spreken. Degene die mij persoonlijk kennen zullen hierbij opgelucht ademhalen 😉 Afgelopen tijd is er heel veel gebeurd. Er zijn een tweetal kleinkinderen geboren en ik ben een gelukkige en trotse opa. Wanneer je nadenkt over wat er momenteel allemaal om ons heen gebeurd slaat de schrik soms op het hart en vraag ik mij ook wel eens af wat moeten die kleine kinderen allemaal nog meemaken. Wanneer we het nieuws bijhouden dan horen we van narigheid op narigheid. Oorlogen, aanslagen, aardbevingen, vervolgingen, terrorisme dat steeds dichter bij komt. Irritante buitenlanders die denken hier ons mooie Nederland te kunnen islamiseren. Na de coup poging in Turkije blijkt dat er diverse Turkse mensen zijn die toch minder verdraagzaam zijn dan we zouden verwachten. Denk ook aan de vloggers in Zaandam. De moderne media en technieken zijn mooi maar kunnen ook verkeerd gebruikt worden. Al met al lijkt het allemaal kommer en kwel te zijn. Echter! Het is echter ook mooi om hier te mogen schrijven dat bij alle narigheid die hiervoor is geschreven te mogen weten dat er een God is die niets uit de hand laat lopen. Hij waakt, bestuurt en regeert de wereldgeschiedenis. Wanneer we de Bijbel lezen dat weten we ook wanneer we eerlijk zijn dat Hij ons aangeeft dat er grote verdrukkingen zullen komen. Dat we eindtijd verkort zal worden omdat de druk zo groot zal worden voor Christenen zodat zij niet verleidt worden en afvallig zullen worden. Dat geeft heel veel moed ook voor de kleinkinderen die wij hebben ontvangen en die gedoopt zijn. Ook voor hen mogen en moeten wij bidden of zij het evangelie verder mogen helpen verspreiden in deze wereld. Voor hen mogen wij bidden of zij een hart mogen hebben welke de Heere mag dienen en mogen en moeten we vragen of hun zonden, uw zonden en mijn zonden vergeven mogen worden. Weet u wat mooi is? God zegt in Zijn Woord, bid en u zal gegeven worden, klopt en er zal worden opengedaan. Wees geduldig, blijf bidden en blijf kloppen. Op Zijn tijd zal Hij u dan ook ontvangen als Zijn kind. Gelukkig! We hebben een levende God in de hemel. We hebben een levende voorbidder en verlosser namelijk de Heere Jezus Christus. We zijn gelukkig niet afhankelijk van een Maria, een Mohammed of een Bhoeda of hoe ze ook mogen heten. Wij hebben een drie-enig God welke met ons bewogen is. Vlucht tot Hem en Hij zal u rust geven. Dat geeft vertrouwen voor nu en voor de eeuwigheid. Van de week nog een mooie foto gemaakt. Deze hier maar even bij toegevoegd.

Dit bericht is geplaatst in persoonlijk, politiek & religie. Bookmark de permalink.