Ik dacht: “Even een klacht indienen bij Syntus”

maar dat blijkt niet zo eenvoudig. Wanneer je in dit digitale tijdperk een klacht bij Syntus wil indienen moeten zij eerst alle gegevens van je hebben. Nou, ik dacht het niet. Waarom zou ik heel veel persoonlijke gegevens afgeven terwijl dit mijnsinziens via een mailtje voldoende zou moeten zijn. Ook klachtenafhandelen lijkt en blijkt dus niet echt klantvriendelijk te zijn )-; Waarom een klacht. Ik heb het relaas en de mail welke ik heb gekregen hieronder maar even toegevoegd. Wanneer jullie dit willen volgen en er nieuwe ontwikkelingen zijn kom dan hier terug. Veel leesplezier. **************************************** Verzonden aan Syntus: Geachte heer/mevrouw, Hierbij wil ik een klacht indienen t.g.v. asociaal gedrag van één van uw medewerkers. Vanmiddag (21nov 2013, ± 15.30 uur) werd mijn vrouw door de buschauffeur welke lijnbus 102 bestuurderde door getoeter en door middel van gebaren erop gewezen dat zij aan de kant moest gaan. Zij fietste op dat moment op de Oosterdorpstraat te Hoevelaken naast onze dochter. Onze ervaring met busmaatschappijen en het gedrag van chauffeurs blinkt echter niet meer uit van vertrouwen. In het verleden is er door een chauffeur van een busmaatschappij welke toen de route onder zijn hoede had al eens een aanrijding geweest. De bussen rijden soms zo dicht langs je heen dat de mouw van de jas de bus raakt. De laatste tijd ervaart zij dat de bussen onverantwoord rijden en een risico vormen voor fietsers. Wat ik graag ook aan wil geven, maar dat kunt u natuurlijk niet weten dat onze dochter medicatie heeft voor epilepsie en dat de neuroloog het onverantwoord vindt wanneer zij alleen naar school fietst. Ik als ouder en tevens als dagelijks weggebruiker vindt dat we onze korte lontjes richting fietsers moeten proberen te beheersen. Voor mezelf geldt dat ik vaak denk wanneer ik mezelf betrap op haast: “Ik zit droog en de fietser gaat door weer en wind. Wat doen die vijf minuten ertoe”. Misschien goed om hier ook rekening mee te houden met het maken van de dienstregeling. Ik heb mijn vrouw opdracht gegeven om wie er ook toetert en druk doet zich niet gek te laten maken door mensen welke eigenlijk niet op de weg thuis horen, maar om eerst aan de eigen veiligheid van haar en aan die van onze dochter te denken. Een CC van deze mail is verzonden aan onze wijkagent met daarbij de vraag om ook de veiligheid op de weg te bewaken. Graag verneem ik uw reaktie. ****************************************** Antwoord van Syntus: Hartelijk dank voor het indienen van uw reactie. U als reiziger staat bij ons centraal. Dagelijks reizen vele duizenden mensen met Syntus. Wij willen al onze reizigers graag van dienst zijn, niet alleen wanneer u in de bus of trein zit, maar ook ervoor en erna. Ons team is u graag van dienst. U kunt uw klacht, opmerking, suggestie of vraag bij ons neerleggen. Wenst u persoonlijk advies over een OV-abonnement/product dan bent u eveneens bij ons aan het goede adres. Hoe kunt u ons bereiken? U kunt de klantenservice bereiken via • www.mijnsyntus.nl • schriftelijk > kunt u sturen naar Antwoordnummer 429, 7400 VB te Deventer (postzegel niet nodig) • serviceformulier > telefonisch aan te vragen via ons gratis telefoonnummer • telefonisch 0800 – 79 68 870 > gratis, 24/7 bereikbaar Via Mijn Syntus kunnen wij u sneller en adequater voorzien van een reactie. Het voordeel van Mijn Syntus is tevens dat u zich maar eenmalig hoeft te registreren. Al uw volgende reacties (of abonnementbestellingen) beheert u vervolgens via uw account. Soms is het nodig dat wij uw reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart kunnen inzien om uw recht op een vergoeding te kunnen beoordelen. Voor het inzien van deze gegevens hebben wij in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens uw expliciete toestemming nodig om uw reisgegevens in te zien. Door uw registratie op Mijn Syntus verleent u hier automatisch toestemming voor. Nadat u bent ingelogd kiest u voor ‘Mijn reacties’ en daarna voor ‘Stel een nieuwe vraag of meld een klacht’. Vervolgens kiest u voor de (sub)categorieën die het beste passen bij uw suggestie, klacht of verzoek. Op basis van voorgaande nemen wij uw e-mail niet in behandeling. Wij zien uw reactie graag tegemoet via Mijn Syntus. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dit bericht is geplaatst in persoonlijk. Bookmark de permalink.